Winter Break - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Seymour Lubbers - WaarBenJij.nu Winter Break - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Seymour Lubbers - WaarBenJij.nu

Winter Break

Door: Seymour Lubbers

Blijf op de hoogte en volg Seymour

21 December 2014 | Verenigde Staten, Rochester

Heey daar zijn we weer!!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst geschreven heb. Ik heb sindsdien heel erg veel gedaan, helaas is dat voor nu teveel om allemaal te vertellen. Maar ik kan wel een overzicht geven van de grotere uitstapjes en de leukere/belangrijkere dingen.

Lang lang geleden, een van de eerste uitstapjes die ik gemaakt heb was naar Ceder Point. Ceder Point is een van de grootste attractieparken ter wereld waar ze nu 16 achtbanen hebben, wij hebben er in 3 kunnen rijden omdat de wachttijden zo ontzettend lang waren. Het was wel ontzettend gezellig met iedereen en het weer was ook heel goed.

Een ander weekend ben ik naar DU Lead geweest, dat was een weekend vol activiteiten als een high ropes course, elke avond een kampvuur en vele andere dingen. Het hele weekend stond in het teken van involvement op Denison, hoe wil ik me inspannen om te zorgen voor een beter Denison. Het ging om leiderschap, samenwerking en vertrouwen, maar ook gewoon om een leuk weekend te hebben met je vrienden waar we toch nog iets nuttigs deden.
Ik ben na Du Lead gaan runnen voor senator in DCGA, het studentenbestuur van Denison, dit klinkt wel belangrijker dan het in werkelijkheid is. We komen ten minste elke dinsdag bij elkaar en om te vergaderen en we proberen met oplossingen te komen om de Campus te verbeteren.

Met Fall Break zijn Parker, Ashmita, David en Ik naar Chicago gegaan. Mijn Host Family mom heeft ons naar Columbus gebracht en vanaf daar hebben we de Greyhound naar Chicago genomen. Van tevoren had ik een heleboel verhalen over de Greyhound gehoord, maar gelukkig viel het allemaal heel erg mee. We hadden Wi-Fi in de bus en we hebben eigenlijk de hele rit naar films gekeken. Eenmaal in Chicago moesten we onze weg naar het jeugdhostel zien te vinden, dit was nog een heel avontuur omdat we om 1 uur s’ nachts bij het Greyhound station aankwamen in een of andere achterbuurt en vanaf daar zouden we ergens naar de metro gaan, maar die konden we natuurlijk niet vinden. Toen we een ander station hadden gevonden was die al gesloten en moesten we op zoek naar weer een ander station, deze was gelukkig wel open en vanaf daar konden we zeer gemakkelijk naar het jeugdhostel reizen.
Chicago was echt een ontzettend gave stad waar ik zeker nog een keer terug zou willen komen. Het allerleukste vond ik waarschijnlijk dat we fietsen gehuurd hadden en dat we daarmee door de stad zijn gaan fietsen, het was zo ontzettend lekker om weer een keer te fietsen en leuk dat alle mensen met een raar gezicht naar ons keken.

Met Thanksgiving break ben ik met Parker mee geweest naar zijn familie. Parker woont in Cincinatti, dat is ongeveer 2-2.5 uur rijden van de campus. In die week hebben we ontzettend veel gedaan, van Go Karten tot wandklimmen en natuurlijk ook een heus authentiek Thanksgiving diner gehad. Ik heb ook een keer boerenkool voor ze gekookt want ze moesten natuurlijk ook een echte Nederlandse maaltijd gegeten hebben voordat ik vertrok en pannenkoeken konden niet want ze zijn allemaal glutenvrij.

Terwijl ik dit aan het schrijven ben zit ik in de auto naar Rochester, NY. We hadden afgelopen week onze finals, die zijn bij mij allemaal prima verlopen. Het was grappig om te zien hoe iedereen helemaal aan het stressen was over de drie of vier examens die ze hadden, terwijl David en ik het allemaal prima voor elkaar hadden, dan zijn wij misschien toch echt meer gewend van de middelbare school.
Nu is het dus Winter break en ik heb ontzettend leuke plannen!
Eerst ga ik voor een paar dagen met David en Will, mijn kamergenoot, naar zijn huis in Rochester. Vanaf daar zullen David en ik dan naar NYC gaan waar we twee weken zullen verblijven, we zullen er kerst en oud en nieuw vieren. Op twee januari vertrekken we met de trein naar Ottawa, Canada om daar een week te verblijven bij een vriendin van college. De laatste week, ja we hebben hier vier weken wintervakantie!!, ga ik naar Leadershape. Leadershape is een programma van college vergelijkbaar met DU Lead, waar we gericht zullen zijn op wat we in ons eigen leven willen bereiken in plaats van op Denison. We zullen verblijven in Salt Fork State Park, in een mooi conferentie hotel, ik heb er allemaal zin in!!

Tot de volgende keer!!

P.S. Ik hoop dat tussen nu en dan wat minder tijd zal zitten, de volgende keer, als ik me aan de afspraak kan houden is dan misschien wel vanuit New York City!

  • 22 December 2014 - 08:22

    Dinie:

    Hoi Seymour,

    Erg leuk om weer iets over je ervaringen te lezen, wat maak je veel mee! Te veel om op te schrijven denk ik. Wij wensen jou fijne kerstdagen en een geweldig nieuwjaar.

    Groetjes,
    Chris & Dinie

  • 23 December 2014 - 17:07

    Kees Barendregt ( Opa ):

    Ha student !?!?!,
    wat een leuke verhalen
    oma en ik genieten ervan , en dat jij er van geniet is geen vraag .
    fijne kerst en een goed nieuwjaar gewenst
    opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Seymour

Hoi allemaal!!! Op 9 augustus ben ik vertrokken naar Amerika om een jaar te studeren op Denison University in Granville Ohio. Op deze blog zal ik mijn belevenissen beschrijven en kunnen jullie mij een beetje volgen!

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 953
Totaal aantal bezoekers 2494

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Een gapyear studeren aan Denison University!!

Landen bezocht: